My Blog

De 6 tips van een creatief bureau voor artwork en marketing

Creative agency

Er komt heel wat marketingstrategie kijken bij de creatie van uw merk. Van logo ontwerp tot verkoop presentaties, moet u ervoor zorgen dat uw merk een consistente look en feel heeft. Eén manier om dit te bereiken is door bepaalde visuele elementen in al uw marketingcampagnes op te nemen. Creative agency bureaus hebben altijd een strategische rol gespeeld in de marketingstrategie van een merk. Of het nu met de creatie van hun logo of grafisch ontwerp elementen, zijn creatieve bureaus vaak belast met het creëren van visuals die de persoonlijkheid en waarden van het merk te communiceren. Als u op zoek bent naar tips over hoe u artwork en design kunt integreren in uw marketingstrategie, dan bent u bij ons aan het juiste adres!

Eerst, bepaal de esthetiek van je merk

Voordat je op zoek gaat naar artwork of visuele ontwerpelementen om in je marketingstrategie te integreren, moet je eerst de esthetiek van je merk bepalen. Dit kan worden gedaan door onderzoek te doen naar uw doelgroep en de problemen die het product van uw merk oplost. Dit zal u helpen bepalen of de visuele esthetiek van uw merk in lijn is met de waarden van uw merk. Bijvoorbeeld, laten we zeggen dat uw merk is for-profit onderwijs. Dan kun je de volgende factoren in overweging nemen bij het bepalen van de esthetiek van je merk: – Welke kleuren zouden uw potentiële klanten aanspreken en uw waarden weerspiegelen? – Welke lettertypen zouden uw merk visueel weergeven en de toon overbrengen die u wilt zetten? – Welke logo’s, afbeeldingen en grafieken geven uw merk en persoonlijkheid het beste weer? – Wat zijn de ontwerpelementen die de waarden en persoonlijkheid van uw merk het beste weergeven? – Hoe kunt u kleur, afbeeldingen en grafische elementen gebruiken om een visuele esthetiek voor uw merk te creëren? – Hoe wilt u de visuele esthetiek voor uw merk gebruiken om uw marketingstrategie het beste te ondersteunen?

Maak een moodboard voor de selectie van kunst.

Een moodboard is een visuele weergave van de visuele esthetiek van uw merk. Het is nuttig bij het selecteren van het juiste type visuele ontwerpelementen om in uw branding op te nemen. Een moodboard kan bestaan uit visuals zoals logo’s, afbeeldingen, grafieken en kleuren. Het kan ook andere elementen bevatten zoals briefpapierontwerpen, typografie en papiertexturen. Een moodboard is bedoeld als een stimulans voor ideeën. Het moet u helpen creatief te worden en verschillende manieren te bedenken om kunst in uw branding te integreren. Het moet u ook helpen de visuele stijl te kiezen die het beste bij uw merk past. Je kunt moodboards gebruiken voor de branding van bijna elk type bedrijf. Of het nu gaat om een beautymerk voor vrouwen, een technologiebedrijf of een voedingsmerk, het maken van een moodboard voor je visuele esthetiek is een geweldige manier om het brandingproces te beginnen.

Ken uw publiek voordat u beslist over uw merkontwerp.

Voordat u begint met het zoeken naar het juiste type visuele ontwerpelementen om in uw branding op te nemen, moet u eerst uw doelgroep begrijpen. Dit zal u helpen bepalen of de visuele esthetiek van uw merk in lijn is met de waarden van uw merk. Als voorbeeld, laten we zeggen dat uw merk is for-profit onderwijs. U kunt dan rekening houden met de volgende factoren bij het beslissen over de visuele esthetiek van uw merk: – Welke kleuren zouden uw potentiële klanten aanspreken en uw waarden weerspiegelen? – Welke lettertypen zouden uw merk visueel vertegenwoordigen en de toon overbrengen die u wilt zetten? – Welke logo’s, afbeeldingen en grafieken geven uw merk en persoonlijkheid het beste weer? – Wat zijn de ontwerpelementen die de waarden en persoonlijkheid van uw merk het beste weergeven? – Hoe kunt u kleur, afbeeldingen en grafische elementen gebruiken om een visuele esthetiek voor uw merk te creëren? – Hoe wilt u de visuele esthetiek voor uw merk gebruiken om uw marketingstrategie het beste te ondersteunen?

Wees niet bang om artwork en marketingstrategie te veranderen als de situatie daarom vraagt.

Hoewel het creëren van merkvisuals een essentieel onderdeel is van uw marketingstrategie, moet u niet terughoudend zijn om het ontwerp te veranderen als de situatie daarom vraagt. Bijvoorbeeld, als uw logo ontwerp niet langer relevant is, of als u een nieuw visueel design element wilt integreren in uw branding, wees dan niet bang om uw logo te veranderen. Ook als je vindt dat de visuele stijl die je hebt gekozen voor je branding niet overeenkomt met de waarden van je merk, kun je altijd je visuele ontwerp veranderen. Dit betekent echter niet dat u vanaf nul moet beginnen. Je kunt werken met de elementen die je nu hebt en ze aanpassen aan je nieuwe visuele stijl.

Gebruik fotografie als aanvulling op artwork in de marketingstrategie.

Fotografie toevoegen aan uw merkstrategie is voordelig omdat het u in staat stelt meer diepte toe te voegen aan uw visuele esthetiek. Dit helpt u een geloofwaardiger verhaal te creëren en u meer verbonden te voelen met uw klanten. U kunt bijvoorbeeld fotografie gebruiken als aanvulling op artwork in de marketingstrategie. Het artwork in uw branding kan dan dienen als omlijsting van de afbeelding. U kunt fotografie ook gebruiken als aanvulling op logo’s en iconen. U kunt dit doen door de afbeelding zo te plaatsen dat deze een vorm vormt met het logo en pictogram. U kunt fotografie ook gebruiken om kleuren en typografie aan te vullen. U kunt dit doen door een afbeelding te gebruiken die de kleuren en typografie van uw logo aanvult.

Conclusie

De sleutel tot succesvolle branding is het creëren van een visueel verhaal dat uw merk tot leven brengt. Je kunt dit doen door het gebruik van visuele ontwerpelementen en beeldmateriaal. De visuele ontwerpelementen die je kiest zijn belangrijk omdat ze de toon en het gevoel van je merk bepalen. Als je voor het eerst begint met je branding proces, probeer dan een moodboard te gebruiken om je te helpen beslissen over de esthetiek van je merk. Dit zal je helpen om creatiever te worden en verschillende manieren te bedenken om kunst in je branding te verwerken. Probeer bij het kiezen van de juiste visuele ontwerpelementen om in uw branding op te nemen, uw doelgroep in gedachten te houden. Dit zal u helpen beslissen of het visuele ontwerp van uw merk in lijn is met de waarden. Als je vindt dat de gekozen elementen niet overeenkomen met de waarden van je merk, kun je altijd je visuele ontwerp veranderen. Dit betekent echter niet dat je helemaal opnieuw moet beginnen. Je kunt werken met de elementen die je nu hebt en ze aanpassen aan je nieuwe visuele stijl.