gehandicapten onderwijswet

Speciaal onderwijs Naaldwijk

Enige informatie over speciaal onderwijs en kinderen met een handicap kunt u vinden door de onderstaande link te volgen naar de afdeling onderwijs van uw plaatselijke schoolbestuur.

Via de website van de organisatie kunt u een lijst vinden van centra in uw plaatselijke omgeving die ontwikkelingsgericht onderwijs (DD/E) geven, waaronder:

Onderwijs in de periode 2009-2010

Via de National School Lunch Act (NFSA) kunnen kinderen met een handicap deelnemen aan schoolprogramma’s die zijn opgezet om ervoor te zorgen dat zij kunnen deelnemen aan het gewone schoolwerk en aan de gewone schoolactiviteiten. Kinderen die aan dergelijke programma’s deelnemen, krijgen ook meer hulp en steun tijdens onderwijskansen om het aantal herhalingen te verminderen en hun gevoel van eigenwaarde en zelfidentiteit te verbeteren.

Wet op het onderwijs aan kinderen met een handicap (IDEA)

De Individuals with Disabilities Education Act (IDEA) is een federale wet die scholen verplicht kinderen met ADHD of andere leermoeilijkheden te identificeren. Om deze kinderen passend onderwijs te kunnen bieden, beschikken scholen over vele middelen waaruit geput kan worden. Het Amerikaanse ministerie van Onderwijs heeft een publicatie uitgegeven met de titel “A Nation at Risk: Accommodations of Students with Disabilities by School and Communities”. Dit document moet worden gebruikt in combinatie met het plan van de school voor hulpmiddelen voor gehandicapten. Het geeft een uitgebreid overzicht van de beschikbare speciale onderwijsdiensten, de vereisten en het personeel dat beschikbaar is voor leerlingen met een handicap.

De “Individuals with Disabilities Education Act” (IDEA, wet op het onderwijs voor personen met een handicap) verspreidt de voorwaarden om in aanmerking te komen voor kinderen met een handicap. Ook worden prestatienormen vastgesteld die scholen moeten volgen om leerlingen met een handicap te helpen hun onderwijsmogelijkheden te verwezenlijken.

De prestatienormen omvatten:

Ook heeft sectie 800 van de wet betrekking op hulp om ervoor te zorgen dat leerlingen met een handicap toegang hebben tot geschikte boeken en materialen. Van scholen wordt verwacht dat zij leerlingen helpen de informatie te krijgen die zij nodig hebben en toegang te krijgen tot de hulpmiddelen die zij nodig hebben om succes te boeken op school en in hun toekomstige, verwante loopbaan.

Spijbelen Wetgevingsgeschiedenis

House Bill 10 in 1975 was een veelomvattend wetsontwerp dat de weg vrijmaakte voor de IDEA en de weg vrijmaakte voor leerlingen met een handicap om naar school te gaan. Het voorzag in een eengemaakte federale regeling voor het verstrekken van onderwijs aan leerlingen met een handicap, die afsloot met het gevaar dat de IDEA (Individuals with Disabilities Act) aan zijn oorspronkelijke werkingssfeer en mandaat zou worden gehouden.

Het wetsontwerp machtigt het Ministerie van Onderwijs om opnieuw contact op te nemen met particuliere scholen om na te gaan of gehandicapte leerlingen ook onderwijs kunnen krijgen in alternatieve scholen die eventueel door de federale regering worden geleid.

Het wetsvoorstel werd tegengewerkt door de toenmalige afgevaardigde Spencer Bingley van Kentucky en het wetsvoorstel mislukte in dat huis met een stemming van december 1974.